Baby Esfèric d’Aboon Teatre a omplert durant dos dies de bellesa el SAT! Teatre. Un espectacle familiar que ha exhaurit entrades tot i la seva fugaç estança.
Aquest espectacle dirigit a nadons i infants és un homenatge a la Terra i als seus hereus. Parla de la màgia que ens uneix al planeta i als seus habitants a través de diferents històries i paisatges.
Baby Esfèric, per fi un bon espectacle familiar
És un espectacle pensat al 100% pels més menuts i és nota que el projecte ha sigut treballat per professionals especialitzats en la primera infància i amb molt d’amor.
Oferixen un llenguatge adaptat a la realitat del nadó, relaxat i estètic on la figura del cercle serà la protagonista durant tot l’espectacle.
El meu acompanyant d’any i mig no va apartar la mirada de l’escenari, bé, només per girar-se i dir-me “peix, peix”. Estic segura que pel seu cap hi passaven mil coses. Els seus ulls i el seu somriure em deien que estava gaudint plenament de la funció.
El fet d’estar sobre de l’escenari i tenir-los tant a prop segur va ajudar a poder sentir que formàvem part de l’historia.

Entrant a Baby Esfèric
En aquest espectacle cada detall està minuciosament pensat, des de el predominant blanc fins el joc de colors en alguns personatges que hi apareixen, estèticament preciós.
El disseny de llums de Stefano Razzolini segueix l’harmonia de l’obra fent-la encara més bonica i donant importància a moments i personatges per a que el públic faci “oooooh”.
Una interpretació de Mai Samarra i Eduardo Telletxea que, tot i ser un espectacle sense text, i gracies a la seva expressivitat, ens permeten seguir en tot moment l’historia. Una interpretació que hi sumem un toc d’humor per adults i m’agrada que, tot i ser un espectacle enfocat a infants, no s’oblidin dels acompanyants.
La bellesa en 5x5m
L’inic de la sinopsis diu: “T’imagines ser testimoni del naixement del nostre meravellós planeta Terra i compartir-ho amb el teu nadó?”
En la curta duració de Baby Esfèric et toquen el cor fins fer-te caure la llàgrima. Un dels seus objectius és commoure a l’espectador a través d’una experiència visual i sensorial, i parlo en el meu nom, ho van aconseguir. Em vaig emocionar. Sobretot quan ets conscient que tu formes part d’aquest organisme tant meravellós, la Terra.
“L’amor i el respecte cap a nosaltres mateixos i cap al planeta que ens acull és la llavor que regala Baby Esferic als més petits: els homes i les dones del demà.” Així és com acaba i crec que si que aconsegueixen despertar quelcom en ells.
Valoració
5 de 5
Baby esfèric és una proposta esplèndida de teatre visual per a públic familiar. Un espectacle que t’endolceix amb els seus personatges i et posa els pels de punta amb el seu significat. M’he quedat amb ganes de veure les altres dues produccions d’Aboon Teatre i per suposat que els seguiré de ben a prop.

Deja una respuesta